Kwaliteit

Toegevoegde waarde begint bij een goede leesbaarheid en eindigt bij concreet gedrag. Als de nieuwsgierigheid van lezers is gewekt, blijven ze langer hangen, zodat een groot deel van de publicatie wordt gezien.

Als informatie niet alleen boeiend, belangrijk en begrijpelijk is voor de lezer, maar ook betrouwbaar en bruikbaar in de praktijk, levert dat goodwill en loyaliteit op bij uw doelgroep. Met als gevolg:

  • een goed imago
  • vertrouwen
  • begrip voor het gevoerde beleid
  • tevredenheid bij klanten en medewerkers
  • motivatie en daarmee beperking van kosten tijdens de productie en verhoging van de (ervaren) kwaliteit bij de klant.

De meest bekende manier voor het meten van tekstkwaliteit is het CCC-model van Jan Renkema. Na een CCC-model voor tekstkwaliteit – Tekstnet 2011 0606aantal brainwaves hierover heb ik een mindmap online gezet: een terugblik op een workshop over het CCC-model bij Tekstnet, de beroepsvereniging van professionele tekstschrijvers. Een artikel over de waarde van het CCC-model vindt u hier.

 Voor uw

Geef een reactie

– voor geloofwaardig communiceren