Pitch

Mijn pitch was om voor bedrijven en organisaties …

  • die een stabiele reputatie nastreven bij klanten, medewerkers en andere stakeholders
  • en die beseffen dat daarbij dilemma’s ontstaan rond geloofwaardigheid
  • levert CommuniCadans teksten, concepten en adviezen in de Nederlandse taal
  • die (in tegenstelling tot veel andere bureaus) deze dilemma’s bewust aangaan door het kweken en behouden van vertrouwen op de langere termijn met een optimale verhouding tussen de belangen van zender en ontvanger.

Bedoeling was om uit te blinken in het creëren van winWinformatie. De boodschap van de opdrachtgever krijgt vorm in een win-winsituatie waarin de communicatie wordt gekenmerkt door vijf b’s:

  • belangrijk
    de informatie is relevant voor de ontvanger en deze ervaart dat ook direct
  • bruikbaar
    lezers kunnen de boodschap met hun eigen situatie verbinden en weten welke keuzes/gedragingen daarbij horen
  • betrouwbaar
    lezers kunnen ervan op aan dat de informatie realistisch is, geen adders onder het gras bevat en ingaat op hun behoefte aan correcte informatie
  • boeiend
    de boodschap is aantrekkelijk geformuleerd
  • begrijpelijk
    de informatie is op hoofdlijnen duidelijk voor iedereen.

– voor geloofwaardig communiceren