Aan de presentatie van het boek, op 30 september 2005 in de Haagse Hogeschool, werden bijdragen geleverd door:
- wetenschapper Suzanne de Bakker (toen Radboud Universiteit, tegenwoordig SdBC) die aantoonde dat wat vroeger ‘de kleine pers’ heette, inmiddels volwassen is geworden: bedrijfsjournalistiek is de grootste sector, zowel binnen de journalistiek als binnen de bedrijfscommunicatie
- bladenmaker Ietje Zéguers die sprak over de professionaliteit van de bedrijfsjournalistiek en aangaf dat het vak niet alleen de bekende vijf W’s nodig heeft, maar ook vijf V’s: verwondering, vechtlust, verontwaardiging, volharding en verantwoordelijkheid.
- dagvoorzitter Baudouin Knaapen die attent de discussie in goede banen leidde
besluitvormingsdeskundige Ton Kuik die met zijn expertise en technologie de kennis en de opinies van het publiek peilde. Als u benieuwd ben naar het resultaat van de peilingen, dan kunt u dit hier aanvragen - collega’s Ton Verheijen, Christine van Eerd en Egbert van Heijningen die gezamenlijk een verslag vervaardigden, getiteld De weg naar het vak. U kunt het verslag hier downloaden (pdf)
- uitgeverij Coutinho die, samen met mij, de organisatie van de middag verzorgde.