Expertise

Reflectie
U zoekt als manager een kritische vragensteller, die nuchter en gedreven uw gedachten op een rij helpt zetten bij:

  • het in kaart brengen van een dilemma
  • het verkennen van de succesfactoren van een strategie
  • het bedenken van een presentatie
  • … alles waarmee u naar buiten wilt treden, goed onderbouwd en geloofwaardig.

En: alle situaties waarin uw organisatie voor een belangrijk besluit staat. Maar u hebt er een onbehaaglijk gevoel over. Het lijkt alsof iedereen het met elkaar eens is, alsof een plan geen nadelen of alternatieven heeft. U weet wel beter, u zoekt iemand die ziet wat voor kleren de keizer aan heeft.

Een voorbeeld van mijn expertise rond een heikel onderwerp is de vraag of de aarde nog te redden is en welke rol communicatie daarbij speelt. Zie mijn blogstuk OerkrachtToer.

Geloofwaardigheid bestaat voor mij uit: vertrouwen, beleving, overzicht.

Vertrouwen betekent: ervan uitgaat dat de ander bereid en in staat is rekening te houden met je behoeftes.

Beleving betekent: een boodschap wordt niet alleen overgedragen met woorden, maar ook op andere manieren en via meerdere zintuigen.

Overzicht betekent: de ontvanger van de boodschap is in staat in de door u geboden informatie snel de antwoorden op de eigen vragen te vinden.

Artikelen over vertrouwen:

Over beleving gaat deze webpagina. Ik praat er graag met u over door.

Artikelen over overzicht:

Coaching en concept
U worstelt als bedrijfsjournalist met een complexe vraag:

  • hoe win ik het vertrouwen van mijn lezers?
  • hoe win ik het vertrouwen van mijn opdrachtgevers?
  • hoe zet ik een nieuwe bladformule op?
  • hoe stel ik een redactiestatuut op?
  • hoe zorg ik dat een genre goed tot zijn recht komt?
  • hoe gebruik ik humor op een frisse en effectieve manier.

Training

Diverse cursussen zijn in ontwikkeling, gericht op kennis en vaardigheden.

 

Geef een reactie

– voor geloofwaardig communiceren