Aanbod

“Een journalist kan meer dan u denkt”

Informatieve teksten met creatieve formules

De inhoud staat ten dienste van de oplage. Meestal zal de inhoud gericht zijn op het verhogen van de oplage. Soms is die frisse blik, die sprankelende verwoording juist niet bedoeld voor een groot publiek, maar alleen om in een kleine kring te verspreiden.
Ik kan voor u een journalistieke weergave realiseren rond een of meer elementen van bijvoorbeeld:

  • het sluiten van een (verkoop)contract
  • een beursdeelname
  • een belangrijke presentatie
  • een (kick-off)bijeenkomst tijdens een belangrijk project
  • een evenement, zodat de lezer de sfeer (weer) kan proeven
  • een opleiding, zodat de opgedane kennis beter wordt onthouden en toegepast
  • een markant moment tijdens reorganisatie
  • een crisis, zodat het aantal perscommuniqu├ęs kan worden beperkt, zonder dat de externe communicatie aan geloofwaardigheid inboet
  • strategie-ontwikkeling, zodat het vuur van de discussie niet verloren gaat in droge notulen.

Content staat als een huis

Ik interview voor u klanten, medewerkers of andere stakeholders, zodat u hun uitspraken kunt vermelden op uw website, in een brochure of in een bedrijfsblad. Dergelijke testimonials, mits authentiek, hebben in de richting van uw doelgroep veel overtuigingskracht.

Voor uw relatieblad, ledenblad, personeelsblad of e-zine lever ik tekst en eventueel fotowerk. Al met al beschikt u over content die staat als een huis. Ik bemiddel desgewenst bij het zoeken van een fotograaf en een vormgever. U verzorgt de verzending naar de doelgroep die heel klein en heel groot kan zijn.

Aanpassen van bestaande teksten

  • u werkt aan een artikel voor een vakblad, maar u komt er niet uit
  • er ligt een tekst, maar u bent niet tevreden – u wilt ‘de kern raken’.

In beide gevallen zal ik u graag van dienst zijn.

Vanuit journalistieke inspiratie bied ik ook reflectie en coaching.

Wat doe ik NIET?

De volgende opdrachten zijn voor mij onuitvoerbaar:

  • ‘maak de lezer duidelijk dat wij zijn heel trots zijn op ons product, we doen erg ons best en vinden dat iedereen het moet kopen’
  • ‘vertel even dat onze directeur weer een prachtige toespraak heeft gehouden’
  • ‘laat de lezer geloven dat dit waar is, dan kunnen we weer vooruit’.

Samengevat wat u WEL krijgt:

Teksten waarbij de verhouding tussen rationeel (informatief) en emotioneel (overtuigend) ten dienste staat van de boodschap en het gekozen genre.

 

Hoge informatiewaarde – lage leesdrempel.

Geef een reactie

– voor geloofwaardig communiceren